Tolong koyakkan iklan itu

http://www.queachmad.com | .

KISAH NYATA YANG SADIS | TOLONG KOYAKKAN IKLAN ITU

 

KISAH NYATA YANG SADIS | TOLONG KOYAKKAN IKLAN ITU | Abe teringin nak berkongsikan Kisah Nyata ni dengan semua orang.

 

Di tepi jalan terpampang satu iklan bertulis: Saya kehilangan (keciciran) RM20  - sesiapa yang terjumpa, harap kembalikan (pulangkan) ke alamat berikut... AL FALLANI SYAQQAH no 76...

 

Seseorang pemuda yang membaca iklan mahu pergi ke alamat itu dan mengaku yang dia menjumpai wang tersebut padahal dia mengeluarkan dari poketnya sendiri... Pemuda itupun pergi ke alamat tertera... Di sana dia bertemu seorang wanita tua yang keuzuran...

 

Wanita tua itu menangis teresak-esak bilamana pemuda itu berkata: "Ibu..ini wang ibu RM20 yang keciciran itu.. Saya telah menjumpainya..".

 

Dalam esak tangisnya wanita tua itu berkata: " Wahai anak muda...kamu adalah orang ke 12 yang datang bertemu ibu kemudian mengatakan dia telah menemui duit aku yang dikatakan keciciran itu..

 

"Mendengar luahan hati si wanita tua, pemuda misteri itu tersenyum sahaja... Dia kelihatan mahu bersiap pulang.Sambil memanggil pemuda tersebut, wanita tua sempat berpesan kepadanya:

 

"Kalau anak tak keberatan, mohon tolong buang atau koyakkan iklan mengenai wang ibu yang keciciran itu. Sebenarnya ibu langsung tak tahu menulis dan ibu langsung tak tahu menahu siapa yang menulis dan menampal iklan itu...

 

ALLAHU AKBAR!! MASYALLAH!! LIHATLAH KESEMPURNAAN AF'AL ALLAH! AR RAZZAQ.. KORANG NAMPAK TAK BETAPA PEMURAHNYA ALLAH....??

 

# Harakahdaily tidak bertanggungjawab di atas segala info yang ditulis oleh pihak pengendali blog. Pandangan penulis blog tidak mewakili Harakahdaily.
Share on Myspace